Padou |
Padou,
in Greek language means "everywhare".
Also, this rhythm (we call it "padou")
can be played everywhare.
By hands on our thigh, on the table, waitning
for the bus, hearing a sond...
Fast, constant, with various accentuations, Padou
turns every sounding surfase to an instrument
able to anable a fine kinesthetic feeling. Listen
to an example with large plastic water bottles.
|
|
Padou,
κατά το ελληνικό "παντού", είναι ο ρυθμός
που παίζεται παντού, γι' αυτό και τον ονομάσαμε
έτσι...
Με τα χέρια στους μηρούς, στο τραπέζι, περιμένοντας
το λεοφωρείο, ακούγοντας ένα τραγούδι, "παντού"...
Καταιγιστικός, σταθερός, με ποικιλία τονισμών,
ο Padou μετατρέπει κάθε ηχούσα επιφάνεια σε ένα
όργανο ικανό να ενεργοποιήσει ένα εξαίσιο κιναισθητικό
αίσθημα. Τα όργανα αυτοσχεδιάζουν με διαδοχικές
εναλλαγές: όταν το ένα κάνει "fade out"
το άλλο κάνει "fade in". Ακούστε ένα
παράδειγμα από πλαστικές μεγάλες φυάλες νερού. |
|
Funk
piece based on the bass sound of the "bass
wheel". The wheel gives off a flowing, gliding
bass line, filled with "embryonic" reminiscences
of surrounding ( περιβάλλοντες) ή environmental
(περιβαλλοντικούς με την έννοια της φύσης) sounds.
The "industrial" drum set supports with
syncopation and the bottle-phone draws an improvised
schema. |
|
Funk
κομμάτι βασισμένο στο μπάσσο ήχο της "μπασορόδας".
Η ρόδα δίνει μια ρευστή, γκλισάντο μπασογραμμή,
που αναδύει "εμβρυϊκές" αναμνήσεις από
τους περιβαλλοντικούς μας ήχους. Το "βιομηχανικό"
drum set υποστηρίζει με συγκοπές και το ποτηρόφωνο
διαγράφει ένα αυτοσχεδιαστικό σχήμα.
|
"Cosmic
Aplostra" (basic instrument: rubbed clothes-horse)
|
"Cosmic
Aplostra" ("Aplostra" in Greek
means Clothes-horse) is one of metasound group
main invented sounds, that Dimitris invented during
a clothes washing; A clothes-horse provides these
sounds, played with a bow.
During the
exploration of the playing technics of the instrument,
Thomas first played a complete melody. Enjoy this
tune, snap from a live, by watching the moving
symmetric waves, if your player provides visualization
with curves (palmograph).
|
|
Η
"Κοσμική Απλώστρα"
είναι ένας από τους βασικούς επινενοημένους ήχους
της ομάδας μεταήχων, που εμπνεύστηκε ο Δημήτρης
εν μέσω μιας μπουγάδας: παράγεται από μια απλώστρα
που παίζεται με δοξάρι.
Κομμάτι βασιμένο στους συριστικούς, με κοσμική
"ισχύ", ήχους, (θυμίζουν τους τριγμούς
των πλανητών που ακούμε στα αστρονομικά ντοκυμαντέρ!)
από "απλώστρα με δοξάρι".
Κατά
την εξερεύνηση των τεχνικών του νέου αυτού οργάνου,
ο Θωμάς πρωτόπαιξε μια ολοκληρωμένη μελωδία.
Ακούστε αυτό το κομμάτι, (από ζωντανή ηχογράφηση)
ενεργοποιώντας την οπτικοποίηση (visualization)
του λογισμικού αναπαραγωγής σας, στις καμπύλες
κυμματομορφών παλμογράφου, για να απολαύσετε τα
ημιτονοειδή κύματα που παράγει η απλώστρα.
|
|
"Gaitanaki"
is a collection of rhytmic varieties in a calebrative
sound. It's all played with cheap plastic instruments
for the carnival. Thomas and Michalis were able
to manage three instruments at the same time (tampourine,
marakas and trumpet). Also, by sharing all these
toys in a company, it's a chance for expression
and dance with an improvisation easy to made even
from children in a classroom... |
|
Από
μια βαλίτσα του '60 βγαίνουν ατέλειωτα πλαστικά
οργανάκια για το αποκριάτικο ξεφάντωμα. Οργανώνονται
ρυθμικά και αποδίδουν έναν γιορταστικό ρυθμό βασισμένο
σε τρίηχα.
Ο Μιχάλης
και ο Θωμάς κατάφεραν να παίξουν τρία οργανάκια
ταυτόχρονα (τρομπέτα, ταμπουρίνο και μαράκες).
Ωστόσο, μοιράζοντας όλα αυτά τα πλαστικά παιχνίδια
σε μια παρέα, δημιουργείται μια ευκαιρία για έκφραση
και χορό, με αυτοσχεδιασμό, εύκολο να γίνει ακόμη
και από παιδιά σε μια τάξη...
Το πλαστικό,
που σαν παιδικό παιχνίδι υλοποιεί κάθε δυνητική
φαντασίωση των παιδιών, δίνει ατέλειωτες ηχητικές
αποχρώσεις, προσθέτωντας στην ατέλειωτη παλέτα
κρούσεων της φύσης...
|
|
Kalamatianos
syrtos (a folk dance rhythm widespread in Greece)
played by all well-sounding kitchen utensils:
plates, fruit bowls and glasses, in a postmodern
sound structure. The entire melody comprises a
play between suspended melodic memories and atonal
non-suspended tones of clay, china and glass objects. |
|
Καλαματιανός
συρτός με όλα τα εύχηχα σκεύη της κουζίνας: πιάτα,
φρουτιέρες και ποτήρια, σε μια μεταμοντέρνα ηχητική
κατασκευή... Όλη η μελωδία είναι ένα παιχνίδισμα
ανάμεσα στις συγκερασμένες (με "καλοκουρδισμένες
νότες) αναμνήσεις μελωδιών και τις ατονικές, "παρασυγκερασμένες"
τονικότητες των πύλινων, πορσελάνινων και γυάλινων
αντικειμένων...
|
|
Rhytmic
varietions in 15/8 (3+3+3+2+2+2) with the wind-percussion
tubes. These tubes and the chartophone, in their
numerous educational applications, have been presented
in many scientific and artistic functions. |
|
Ρυθμικές
παραλλαγές σε 15/8 (3+3+3+2+2+2) με τους πνευσίκρουστους
σωλήνες. Οι σωλήνες αυτοί και το χαρτόφωνο, με
πολλές εκπαιδευτικές εφαρμογές έχουν παρουσιαστεί
σε πολλές επιστημονικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
|
|
Loose
reaggae rhythm with minor cords played on the
knive-o-phone. A piece written for the Artemis
sea-shore... |
|
Χαλαρός
reggae ρυθμός με ελάσσονες συγχορδίες από το μαχαιρόφωνο.
Ένα κομμάτι γραμμένο για την παραλία της Αρτέμιδας...
|
|
"Rock'
n' Bottle" was born in a group's pass at
an Artemi's beach bar: after drinking three rounds
of bottle drinks, - only an amount of the liquid
(tunning) - splitting two-three notes for each
one, they played the "rock bottle" song
by blowing the bottles.
Actually Dimitris used to teach this instrument
(bottle-set) in the classroom, with the name "foukalia"
(from the sound of blowing - "fou"-
and the Greek "Boukalia" which means
"bottles"). Finally they left the bottles
empty!
The mp3 is from a live performance... |
|
To
"Rock' n' Bottle" γεννήθηκε
από μιας βόλτα της ομάδας σε ένα παραλιακό μπαρ
της Αρτέμιδας. Μετά από τρεις γύρους ποτών σε
μπουκάλι, πίνοντας μια συγκεκριμένη ποσότητα (κούρδισμα)
και αναλαμβάνοντας δύο - τρεις νότες έκαστος,
έπαιξαν το κομμάτι αυτό φυσώντας τα μπουκάλια.
Ο Δημήτρης χρησιμοποιούσε ήδη το αυτοσχέδιο όργανο
αυτό στην τάξη, με σετ μπουκαλιών που ονομάζει
"φουκάλια" (μπουκάλια που κάνουν "φου").
Τελικά αφήσαν τα μπουκάλια τελείως άδεια!
|
|
The
piece that mainly lends itself for the best possible
improvisational interaction between the audience
and the musician: the mucisians, one by one, air
their personal pursuits in rhythm and dynamics,
just as they experience them during their lonely
study time... |
|
Το
κομμάτι που μας παρέχει την περισσότερη αυτοσχεδιαστική
έκφραση στην διάδραση κοινού - μουσικού: ένας
ένας οι μουσικοί καταθέτουν στον αέρα τις προσωπικές
τους αναζητήσεις στον ρυθμό και την δυναμική,
όπως τα βιώνουν στις ώρες της προσωπικής μελέτης...
|
|
Talent,
bells and bell towers in rhythmic variations emerge
from similar materials in different shapes. Wooden
mortar and pestle, metal oven pans, flower-pots
and plates comprise this composition, which, if
heard with eyes closed, gives off the otherwise
intangible sound qualities of the materials around
us. They sound like a festive morning next to
tower bells. Elaborate percussion transforms all... |
|
Τάλαντο,
σήμαντρα, καμπάνες, κωδονοστάσια σε ρυθμικές παραλλαγές,
ανασύρονται με τα ίδια υλικά σε άλλο σχήμα. ξύλινα
γουδιά, μεταλλικά ταψιά, γλάστρες, πιάτα, είναι
τα κύρια υλικά αυτής της σύνθεσης, που αν την
ακούσουμε με κλειστά μάτια καταλαβαίνουμε αμέσως
- άλλως ασύλληπτες - ηχητικές ποιότητες των υλικών
που μας κατακλύζουν. Μοιάζουν με ένα εορταστικό
πρωϊνό δίπλα σε καμπαναριά. Αν η κρούση γίνει
με επιμέλεια όλα μεταμορφώνονται...
|
|
"Grouvin'
Fast" seemed to be Dimitris' "rhyth
of life" during 2004-2006! In the record
two drum sets with plastic pots, bukets and metal
tubes from vacaum cleaners play in an open space
with physical echo. Rhythm and Echo have the same
pulse so that the acoustic result aquire a very
special volume. |
|
Το
"Γκρούβιν Φάστ" μάλλον
ήταν "ρυθμός ζωής" για τον Δημήτρη για
τις χρονιές 2004 ως 2006! Στην ηχογράφηση δύο
σετ κρουστών από πλαστικά μπιτόνια, κουβάδες και
μεταλλικούς σωλήνες ηλεκτρικής σκούπας παίζουν
σε έναν ανοιχτό χώρο με φυσική ηχό. Ρυθμός και
ηχώ έχουν τον ίδιο παλμό κι έτσι το ακουστικό
αποτέλεσμα αποκτά έναν ιδιαίτερο όγκο.
|
|
The
Gloub pan (pronounced /glub/, an onomatopeic word
that describes the sound of an object that falls
into the water), an educational application where
the pan procuces tones revealed in the surrounding
water, offers an exceptional acoustic feeling;
It gives off melodies and enriches the repertoire
of metasounds just like any other insrument. It’s
still a pan, only chosen with a suitable techinque
(and it all takes place in a kitcheware shop!). |
|
Το
ταψί "γκλούμπ" μια εκπαιδευτική εφαρμογή
όπου το ταψί παράγει τόνους που αποκαλύπτονται
στο νερό που το περιβάλλει, δίνει μια ξεχωριστή
ακουστική αίσθηση...
Βγάζει μελωδίες και εμπλουτίζει το ρεπερτόριο
των μεταήχων όπως κάθε άλλο όργανο. Είναι πάντα
ένα ταψί, διαλεγμένο όμως με κατάλληλη τεχνική
- κι γίνεται αυτό εν μέσω ενός καταστήματος οικιακών
ειδών...
|
|
A
variation in the rhythm experienced when audiences
applaud. An interactive piece where all particiapate
with varieties of clapping. |
|
Παραλλαγή
της ομορρυθμίας που βιώνουμε στα χειροκροτήματα
του κοινού. Ένα διαδραστικό κομμάτι όπου συμμετέχουν
όλοι με χειροκρούσεις ποικίλων παραλλαγών... |