search metasound

google metasound

 

Διδάξτε σερφάροντας

Διδακτική Ενότητα:
Ήχος: το ύψος και η ένταση

Ενδεικτικοί Διδακτικοί Στόχοι
• Να κατανοήσουμε την έννοια της συχνότητας και να βιώσουμε την ακουστική εμπειρία συχνοτήτων σε διάφορα τονικά ύψη (Hz) και εντάσεις (db).
• Να ακούσουμε συχνότητες και να τις διακρίνουμε από τους ήχους του περιβάλλοντος, ασκόντας την ενεργητική μας ακοή.

Διαδικασία
Στο δεδομένο λινκ βρίσκεται εφαρμοφή flash όπου με απλό τρόπο πιέζουμε με το ποντίκι κουμπιά σε έναν πινακα - διάγραμμα συχνοτήτων και εντάσεων. Τον χρησιμοποιούμε με τα ηχεία του υπολογιστή, που πρέπει να έχουν ένα σχετικά καλό εύρος συχνοτήτων που αποδίδουν καλά. Προσέχουμε την ένταση ώστε το αποτέλεσμα να μην ενοχλεί τα αυτιά μας στις υψηλές εντάσεις

Δεσμός προς αξιοποίηση
http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html

Έλεγχος
Ζητούμε να γίνει διάκριση του οξύτερο και του βαρύτερου ήχου ανάμεσα σε διαφορυς συνδυασμούς, όπου δεν φαίνεται η εικόνα ώστε να καταλάβουμε οπτικά τι ακούγεται.

Ευχαριστίες
Η δημιουργία ανήκει στον Joe Wolfe, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο New South Wales

Διδακτική Ενότητα:
Τα μουσικά όργανα
(Μέσα από το παράδειγμα "εικόνες για μια έκθεση")

Ενδεικτικοί Διδακτικοί Στόχοι
• Να διευρύνουμε την φαντασία μας για την κατανόηση του τρόπου που λειτουργούν τα μουσικά όργανα ως μηχανισμοί.

• Να απολαύσουμε τη μουσική δίνοντας έμφαση στο έργο που παράγουν τα μουσικά όργανα για να παραχθεί η κάθε φωνή.
• Να γίνει κατανοητή η έννοια της διασκευής και των μουσικών ειδών.

 

Διαδικασία
Εξηγούμε πριν το θέαμα ότι θα δούμε ένα βίντεο κατασκευασμένο με φαντασία και την τεχνική του κινούμενου σχεδίου (animation). Το κατασκευασμένο με ειδικές τεχνικές κινούμενο σχέδιο συνοδεύεται από πραγματική ηχογράφηση δημιουργώντας ένα καλλιτεχνικό έργο. Από το έργο αυτό επωφελούμαστε επειδή οι δημιουργοί αναπαριστούν τις κινήσεις και τις δράσεις μουσικών οργάνων που βασίζονται στα πραγματικά όργανα. Παρατηρούμε πως παράγεται ο κάθε ήχος. Κάνουμε συγκρίσεις από το θέαμα των πραγματικών και των φανταστικών μουσικών οργάνων.
Το κομμάτι διασκευασμένο από την Animusic έχει στην ενορχήστρωση "μοντέρνα στοιχεία" τόσο στα μουσικά όργανα όσο και στις ενορχηστρώσεις, τις μελωδίες, τα μουσικά σχήματα και τους ήχους. Ποιά είναι αυτά; Συζητούμε αφού δούμε το σχετικό βίντεο.

Δεσμοί προς αξιοποίηση:
http://www.youtube.com/watch?v=q259PP4HdzM
(Τo βίντεο περιέχεται παρακάτω).
Οι "εικόνες από μία έκθεση" βρίσκονται διαδοχικά στα εξής βίντεο:

1. http://www.youtube.com/watch?v=k_98452AxFI
2. http://www.youtube.com/watch?v=8hT5NVsQR3Q
3. http://www.youtube.com/watch?v=8DsHAptvTGQ
4. http://www.youtube.com/watch?v=U-JjNJAkBZc

Έλεγχος
Ζητούμε να μας περιγραφεί ποιά οργανα είδαμε και τι ήχους παράγαμε. Σε ποιά πραγματικά όργανα βασίστηκαν οι φανταστικές κατασκευές; πως λειτουργεί το καθένα και πως παράγει ήχο;

Ευχαριστίες
Τα κομμάτια είναι από τις εικαστικές δημιουργίες της εταιρείας Animusic και το κανάλι που διαθέτει στον ιστοχώρο Youtube. Στο κανάλι αυτό θα βρείτε πολλά ενδιαφέροντα βίντεο. Στα βίντεο με τη συμφωνική εκτέλεση Διευθύνει ο Esa-Pekka Salonen την Philharmonia Orchestra τον Αύγουστο του 2006.

 

 

Διδακτική Ενότητα:
Τα όργανα της Ορχήστρας (μέσα από το γνωστό έργο του Benjamin Britten "The Young Person's Guide to the Orchestra")

Ενδεικτικοί Διδακτικοί Στόχοι
• Να μάθουμε τα όργανα της ορχήστρας, τον ήχο τους (ηχόχρωμα) και τη συνήθη χρήση τους στα συμφωνικά έργα.

• Να απολαύσουμε τη μουσική δίνοντας έμφαση στο έργο που παράγουν τα μουσικά όργανα για να παραχθεί η κάθε φωνή.

 

Διαδικασία
Κάνουμε μια παρουσίαση των οργάνων μέσα από έναν ιστοχώρο με εικόνες ( μπορούμε να αναζητήσουμε γενικά εικόνες από το διαδίκτυο και το Google Images.
Ενδεικτικοί ιστοχώροι:
Η Ορχήστρα στο BBC (http://www.bbc.co.uk/orchestras/guide/)
http://www.classicsforkids.com/music/orchestra.asp

Στη συνέχεια βλέπου τα όργανα "σε δράση" μέσα από το χαρακτηριστικό έργο του Benjamin Britten.

Δεσμοί προς αξιοποίηση:
http://www.youtube.com/watch?v=Ku3TRcjLpyY (Τo βίντεο περιέχεται παρακάτω).

Έλεγχος
Μπορούμε να ρωτήσουμε για τα όργανα και τις ονομασίες τους ξαναπροβάλλοντας το βίντεο και ρωτώντας παράλληλα με τη ροή του.


ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ


2003. Οργανα που φεύγουν
Του ΓΙΩΡΓΟΥ Ε. ΠΑΠΑΔΑΚΗ

Τα μουσικά όργανα είναι εξαιρετικά σύνθετα εργαλεία. Τόσο η γέννηση όσο η ζωή, η ανάπτυξη, καθώς και ο θάνατός τους, είναι αποτέλεσμα μιας πολύπλοκης και αργής διαδικασίας.>>>>



1949. Η διάλεξη του Μάνου Χατζιδάκι για το ρεμπέτικο:
Ερμηνεία καιθέση του σύγχρονου λαϊκού τραγουδιού (Ρεμπέτικο)

Του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙ

Η πρώτη εργασία του Μάνου Χατζιδάκι για το ρεμπέτικο τραγούδι.
Η διάλεξη δόθηκε στις 31 Ιανουαρίου 1949, στο Θέατρο Τέχνης.
Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται ολόκληρη>>>>.


 

 

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: VIDEO ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Angklung

dizi

Djembe

Dun Dun (African Drum)

Hu-Lu-Si

Ipu

Jaltarang

Kalyuka

Music Saw

Ohe Hano Ihu

Split Bamboo


Krin (African Drum)

Uli Uli

 

 

 

    |    project developed by Dimitris Sarris  |  this page was last updated at 22/04/2011 |    pageloads since '08 | report a broken link  | metasound.gr overview |
Copyrighted Material © 2007-2010 Dimitris Sarris - Metasound Group Project